• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Råd sökes, direkt till SEB eller ansöka hos Lendo?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Vet dock inte om jag vinner på det i längden att lägga om lånet till ett annuitetslån med en lägre ränta på säg 5% istället för att behålla den raka amorteringen till en högre ränta..
återbetalningstid som önskas är 6-7 år
Det borde gå att räkna ut hur utfallen blir med båda alternativen.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Fick du lösenkrav på allt?
Lösenkrav på allt .. ingen fara för mig för de jag vill lösa ligger allt synligt på UC. Hoppas jag kan få hem papperna idag och att de inte blir nåt strul. Tink hade gått igenom vad jag förstod och lånet ligger skapat med inlogg så borde väl vara lungt :p
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Ville uppdatera att det slutade med att jag sökte på lendo efter att icabanken uppdaterat räntan så den landa på 8,44% efter riksbankens höjning.
Fick väldigt många erbjudanden och inte så dåliga räntor som man kan tro i dessa tider.
Två på 4,63% sen ramla de vidare på 4,66 - 4,85 - 5,34. Totalt 18 erbjudanden.
Nyttjade lånekalkylen som var länkad över och såg skillnaden. Men sänkte räntan med nästan 4%!! Och bekräftat att den valda bankens höjning av räntan är gjord 21/9 så kommer inte få ngn höjning inom snar framtid.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Ville uppdatera att det slutade med att jag sökte på lendo efter att icabanken uppdaterat räntan så den landa på 8,44% efter riksbankens höjning.
Fick väldigt många erbjudanden och inte så dåliga räntor som man kan tro i dessa tider.
Två på 4,63% sen ramla de vidare på 4,66 - 4,85 - 5,34. Totalt 18 erbjudanden.
Nyttjade lånekalkylen som var länkad över och såg skillnaden. Men sänkte räntan med nästan 4%!! Och bekräftat att den valda bankens höjning av räntan är gjord 21/9 så kommer inte få ngn höjning inom snar framtid.
Lycka :faceheart:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp